Blog

csm_modnicoevr_bd26736102

Z okazji premiery książki „Modni” zapraszamy na spotkanie z autorką, Karoliną Sulej i bohaterami.

4 listopada 2015, godz. 19:00

Dom Handlowy MYSIA3 (III piętro), Warszawa

Spotkanie poprowadzi Hanna Rydlewska

Wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/795500150558485/

O książce „Modni”:

Moda w demokratycznej Polsce zaczęła się na bazarach – najpierw były tak zwane ręczniaki, następnie „szczęki“, a po kilku latach powstały małe butiki. Potem przyszły sieciówki i galerie handlowe, w których moda z metką: „Made in Poland“ nie znalazła miejsca.

Łódzki Fashion Week czy warszawskie targi Mustache i Hush to nowe inicjatywy, dzięki którym okazało się, że polską modę można kupować i traktować jako część kultury.

Dziś polska moda jest modna. Polskie marki są modne. Co to znaczy? Ta książka to historie o życiu i pracy projektantów mody, którzy chcieli i chcą – na różne sposoby – ubierać Polskę.

Sylwetki projektantów i marki przedstawione w książce:

Maciej Zień, Ewa Minge, Odzieżowe Pole i Viola Śpiechowicz, Lidia Kalita i SIMPLE, Joanna Klimas, Arkadius, Monika Jakubiak, MMC, Tomasz Ossoliński, Gosia Baczyńska, Paprocki &Brzozowski, Ania Kuczyńska, PROSTO, Maldoror, Blessus, Dream Nation, RISK, Local Heroes, studentki (Zofia Ufnalewska, Ewa Stepnowska, Kasia i Julia Skórzyńskie, Joanna Wawrzyńczak i Anna Pitchouguina).

Karolina Sulej – ur. 1985. Od 10 lat dziennikarka freelancerka związana m.in z magazynami: „Wysokie Obcasy“, „Książki“, „Viva! Moda“. Zaczynała jako dziewiętnastolatka w „A4“. Była redaktorką eksperymentalnego pisma o modzie „Maj“, wicenaczelną „Exklusiv“, redaktor prowadzącą „Podróży“. Kiedyś stylistka, dziś zajmuje się antropologią mody – jest doktorantką w Instytucie Kultury Polskiej, gdzie działa w Zespole do Badań nad Modą i pisze pracę o roli wyglądu w czasie drugiej wojny światowej. Prowadzi program o książkach dla TVP Kultura. Ma dwa szare koty, które uwielbiają spać na klawiaturze laptopa.